Home » Inwestycje » Utrzymaj swojego klienta w pięciu krokach

Utrzymaj swojego klienta w pięciu krokach

customer-1251735_1280

W każdym biznesie niezbędne jest to aby móc utrzymać klienta. To właśnie on będzie napędzać nasz biznes. Dzięki niemu można liczyć jakieś zyski pod koniec miesiąca. Właściciele bardzo często decydują się na to aby zamiast skupiać się na stałych klientach nieustannie pozyskiwać nowych. Jednak relacje z tymi, które nieustannie podejmują wydatki są także ważne. Istnieją sposoby, które mogą zapewniać skuteczne utrzymanie klienta.

Krok numer jeden – zdecyduj się na to, że będziesz reagować na każdą opinię klienta. Bez względu na jej rodzaj, krytyka czy pochwała. Uświadom sobie to, że każde zdanie jest bardzo ważne. Prowadząc swój własny biznes popatrz także na swoją firmę z perspektywy klienta. Po co ma kłamać skoro ser, który kupił nie był dla niego dobry i akurat woli wybrać coś innego z twojej oferty sklepu spożywczego. Bardzo często negatywne opinie klienta mogą wpłynąć na rozwój twojej firmy pozytywnie. Oczywiście należy także wziąć wzmiankę na osoby, które na co dzień są złośliwe. Jednak tym się nie musisz przejmować.

Zdecyduj się na to, że stworzysz jakieś dobre relacje z klientem. Nie możesz pokazywać tego, że jesteś niezadowolony lub miałeś jakąś kłótnie w domu z małżonkiem. O wiele lepiej będzie jeśli starać się będziesz w sposób sympatyczny rozmawiać z klientem – nie jest to istotne czy jest on stały czy jakiś nowy. To właśnie dzięki temu możesz spodziewać się tego, że jego wizyta nie była ostatnia.

Musisz wkładać całe serce w to co robisz. Nie możesz robić czegoś od niechcenia, na pewno nie raz słyszałeś powiedzenie ,,z niewolnika nie zrobisz pracownika”. To samo dotyczy się prowadzania własnej firmy. Jeśli oferujesz jakieś usługi lub sprzedajesz produkty to tak właściwie konieczne będzie to abyś to robił z pasja. Musisz się na to zdecydować ponieważ klient zobaczy, że to właśnie dla niego starasz się przedstawić w jak najlepszej formie usługę lub jakiś produkt.

Zdecyduj się na to, że będziesz nagradzać klienta. Na pewno nie musisz robić tego w stosunku dla takiego korzystającego z twojej usługi po raz pierwszy. Jednak jeśli widzisz, że jakaś osoba przychodzi po raz kolejny do twojego osiedlowego sklepu spożywczego to tak właściwie zdecyduj się na to, że tak właściwie np. pod koniec roku podarujesz mu jakiś bon na rozpoczęcie nowych dni stycznia.

W zależności od specyfiki twojej firmy zdecyduj się na to, że umożliwisz klientom skorzystanie z darmowego Wi-Fi. To na pewno bardzo dobry sposób aby przyciągnąć większą liczbę klientów. Na pewno mało firm oferuję tego typu możliwość. Kupując szybki Internet możesz liczyć na to, że tak właściwie nie odczujesz aż tak dużych problemów z szybkością swojego stałego połączenia.

Jeśli zatrudniasz pracowników to im także daj do zrozumienia aby we właściwy sposób traktowali swojego klienta. Koniecznie musisz przekazać im najprostsze wskazówki np. aby się uśmiechać bez względu na humor, który obecnie posiadamy. Zdecyduj się także na to iż przekażesz wiadomość dotyczącą trzech magicznych słów do klienta a chodzi tutaj z pewnością o to aby tak właściwie powiedzieć – przepraszam, dziękuję, proszę.

Leave a Reply

You must be Logged in to post comment.

Copyright © 2009 · Sprytna Kasa · All Rights Reserved · Posts · Comments
Designed by Theme Junkie · Powered by WordPress